محل تبلیغات شما

افسانه ها و باورهای غلط سئو همان باورهای مرسوم در بین کاربران و مدیران سایت ها و فعالان این زمینه است.
جالب است بدانید که برخی از سئو کاران قدیمی هنوز هم درگیر برخی از این باورهای غلط هستند و بر عقاید خودشان اصرار دارند، این در حالی است که مراجع رسمی سئو آن ها را رد کرده اند.
در این مقاله به این باورهای غلط پرداخته ایم.

اگر کمی در کسب‌وکار اینترنتی و مدیریت وب‌سایت سابقه داشته باشید، به احتمال زیاد درباره سئو شنیده‌اید و دانش نسبی از آن دارید (اگر چیزی درباره سئو نمی‌دانید مقاله‌ی سئو چیست؟ را مشاهده کنید).

سئو یکی از مباحثی است که به دلیل گستردگی فراوان و نبود یک مرجع مشخص برای آن، همواره افسانه‌ها و باورهای غلطی درباره آن بین مردم رواج داشته و حتی در بعضی موارد از این باورهای غلط به عنوان قوانین گوگل یاد می‌کنند و اعتقاد بسیاری به آن‌ها دارند.

 

باورهای غلط سئو

در این مقاله می‌خواهیم به چند باور غلط و افسانه دروغین درباره سئو بپردازیم که به طور گسترده بین کاربران رواج دارد.

افسانه ها و باور های غلط از دنیای سئو

باورهای غلط سئو

۱ – چون سایت‌های بزرگ انجام می‌دهند پس درست است

یکی از باورهای غلط در زمینه سئو این است که بسیار می‌شنویم که چون یک سایت بزرگ و باسابقه کاری را انجام می‌دهد پس آن کار درست است و روی سئو تأثیر مثبت دارد. این حرف کاملاً غلط است. وب‌سایت‌های بزرگ به دلیل بودجه‌های بسیار زیادی که دارند،‌ پیوسته در حال آزمایش شیوه‌های مختلف برای سئو هستند و استفاده آن‌ها از یک شیوه خاص وماً دلیلی بر درست بودن آن نیست.

وب‌سایت‌های بزرگ معمولاً اعتبار بسیار بالایی نزد گوگل و سایر موتورهای جستجو دارند. بنابراین گوگل آن‌ها را به خاطر تغییرات جزئی جریمه نمی‌کند و حتی اگر کاری که انجام می‌دهند غلط باشد، تأثیر زیادی روی رتبه آن‌ها نخواهد داشت. درحالی‌که اگر همین کارها را یک وب‌سایت کوچک و تازه‌کار انجام دهد، به طور حتم توسط گوگل جریمه خواهد شد.

۲ – شبکه‌های اجتماعی به بالا رفتن رتبه کمک می‌کنند

تصور عمومی این است که اگر لینکی از وب‌سایت من در شبکه‌های اجتماعی به طور گسترده به اشتراک گذاشته شود، باعث افزایش تعداد لینک‌های خارجی و درنهایت افزایش رتبه وب‌سایت من خواهد شد.

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که، تمام لینک‌های اشتراک‌گذاری شده در شبکه‌های اجتماعی NoFollow هستند و هیچ تأثیری در سئو وب‌سایت ندارند. البته اگر در وب‌سایت محتوای خوب و باکیفیت داشته باشید، به اشتراک‌گذاری این لینک‌ها باعث افزایش ترافیک وب‌سایت و درنتیجه بالا رفتن رتبه در گوگل خواهد شد.

۳ – تمام چیزی که احتیاج دارید،‌ محتوا است و لینک سازی دیگر کار نمی‌کند

این مورد حتی توسط متخصصین سئو هم بسیار گفته می‌شود، درحالی‌که کاملاً غلط است.

این نکته کاملا درست است که محتوا پادشاه است و محتوای خوب بر همه‌چیز اولویت دارد، اما حتی اگر شما بهترین محتوای موجود در وب را تولید کنید،‌ بازهم نمی‌توانید بدون لینک‌های خوب به رتبه‌های اول برسید.

یک مثال نقض از باورهای غلط سئو در زمینه ی لینک سازی

به عنوان مثال ما برای بررسی این موضوع یک مطلب بسیار با کیفیت نسبت به رقبا تولید کردیم و آن را در سایت قرار دادیم، بعد از حدود دو هفته این مقاله همچنان در صفحه ی 21 جستجوی گوگل باقی مانده بود.

3 روز بعد از شروع لینک سازی این مقاله با جهشی عجیب روبرو شد و به صفحه ی 2 رسید.

اینجا بود که اهمیت محتوا در کنار لینک سازی هرچند مختصر را به خوبی درک کردیم.

تعداد و کیفیت لینک به معنی میزان اعتبار یک وب‌سایت است و هر چه قدر لینک‌های یک وب‌سایت از سایت‌های بزرگ، باسابقه و با اعتبار بالا باشد، اعتبار سایت دریافت کننده لینک، نزد موتورهای جستجو بالا خواهد رفت.

باید توجه داشته باشید که موتورهای جستجو، کیفیت محتوا را از طریق معیارهای خاصی تشخیص می‌دهند که یکی از ‌آن‌ها، تعداد لینک و اعتبار وب‌سایت است.

بنابراین اگر می‌خواهید رتبه‌های اول گوگل را تسخیر کنید، در کنار محتوای خوب به لینک‌های خوب هم احتیاج دارید.

 

منبع و ادامه ی مطلب : 

https://danialtaherifar.ir/seo-myths/

راهنمای یادگیری فتوشاپ

باورهای غلط حوزه سئو

آموزش کار با یوتیوب

غلط ,سئو ,باورهای ,وب‌سایت ,یک ,گوگل ,باورهای غلط ,است که ,این مقاله ,است و ,این باورهای

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

لیست قیمت تصفیه آب در شیراز